Jméno
Lubomír Pelech
Jméno full
Mgr. Lubomír Pelech
Medailonek text
e zkušený lektor a mentor s více než 29 lety praxe ve vzdělávání. Specializuje se na osobnostní a sociální výchovu, koučovací přístupy ve školství a metodiku aktivního učení. Působí na Masarykově univerzitě a Ostravské univerzitě a má bohaté zkušenosti s vedením pedagogů, školních poradenských pracovišť i sociálních služeb. Jeho kurzy se zaměřují na inovativní metody výuky, týmovou spolupráci a rozvoj klíčových kompetencí.?
ID lektor
32832
Kulatý stůl IDZ JMK - Řešení mimořádných situací ve škole
Cena
0.00 Kč
Číslo akce
AK09368
Lektor
Mgr. Lubomír Pelech
Rozsah hodin
6h
Stav akce
Termín začátku akce
Kontakt
Ing. Michal Slezák
Garant email
slezak@vim-jmk.cz
Termín do
Termín od
Doporučeno pro
Místo akce
Kategorie akce
Kategorie akce - parent
Popis vzdělávací akce
Téma: Řešení mimořádných situací ve škole - Na tomto kulatém stole se sejdou zástupci více multioborů zabývajících se péčí o děti a žáky v JMK (kurátorka pro mládež OSPOD, školní psycholog, sociální pracovník, metodik prevence, vedoucí ŠPP, etoped, atp.)
- Diskuse k tématu
- Výstupy a doporučení pro školy
Podrobnější informace
Realizováno a financováno z projektu Implementace DZ JMK, reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_018/0009176.
Termín
-
Poznámka
Realizováno a financováno z projektu Implementace DZ JMK, reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_018/0009176.
Termín uzávěrky přihlášek
Konkrétní místo
SOŠ a SOU Kuřim, Křížkovského 48/2
Přihlásit
Praktický průvodce finanční gramotností pro střední školy 21. století
Cena
0.00 Kč
Číslo akce
AK08991
Lektor
Mgr. Lubomír Pelech
Rozsah hodin
8h
Stav akce
Termín začátku akce
Kontakt
Jana Daňková
Garant email
dankova@vim-jmk.cz
Termín do
Termín od
Doporučeno pro
Místo akce
Kategorie akce
Kategorie akce - parent
Popis vzdělávací akce
Jak naučit studenty orientovat se ve světě peněz, vyhýbat se dluhovým pastem a odhalovat triky influencerů i podvodníků? Přihlaste se do našeho prakticky laděného semináře, který přináší moderní a srozumitelný přístup k finanční gramotnosti pro 21. století. Kurz je navržen přímo pro pedagogy středních škol, kteří chtějí své žáky provést klíčovými oblastmi finančního života – od investic přes kyberbezpečnost až po osobní finance v digitálním světě. Ukážeme si, jak finanční témata uchopit interaktivně, aktuálně a s důrazem na prevenci a kritické myšlení. Získáte nejen odborné znalosti, ale i konkrétní příklady, tipy a inspiraci pro výuku.
Podrobnější informace
Účastník kurzu získá praktické dovednosti a znalosti z oblasti investic, dluhů, exekucí, kyberbezpečnosti a osobních financí. Naučí se, jak tato témata efektivně a srozumitelně předávat studentům středních škol s ohledem na digitální prostředí a současné výzvy. Kurz klade důraz na prevenci finančních chyb, kritické myšlení a orientaci v online světě ovlivněném reklamou a influencery
Termín
-
Termín uzávěrky přihlášek
Konkrétní místo
Brno, Hybešova 15
Přihlásit
Formativní hodnocení žáků ve výuce
Cena
1800.00 Kč
Číslo akce
AK08923
Lektor
Mgr. Lubomír Pelech
Rozsah hodin
8h
Stav akce
Termín začátku akce
Kontakt
Irena Hrušáková
Garant email
hrusakova@vim-jmk.cz
Termín do
Termín od
Doporučeno pro
Místo akce
Kategorie akce
Kategorie akce - parent
Popis vzdělávací akce
Co je sumativní a co formativní hodnocení? Jsou nepřáteli, nebo se mohou výborně doplňovat a podporovat? V čem je pro žáky formativní přístup učitele užitečný? Jak pomáhá žákům a učitelům? Společně najdeme odpovědi na tyto otázky.
Cílem interaktivně vedeného semináře je vyjasnit rozdíly mezi sumativním a formativním hodnocením a prezentovat 5 strategií a vyzkoušet si vybrané konkrétní techniky formativního hodnocení.
Budeme vycházet ze zkušeností účastníků, sdílet je a porovnávat, lektor k nim přidá další své zkušenosti a náměty. Seminář bude veden formativním přístupem. Určeno pedagogům základních i středních škol.
Podrobnější informace
Cílem této vzdělávací akce je vyjasnit rozdíly mezi sumativním a formativním hodnocením a prezentovat konkrétní techniky formativního hodnocení. Účastník semináře sdílí s ostatními své zkušenosti s hodnocením, porovnává výhody a rizika jednotlivých způsobů a nástrojů.
Termín
-
Termín uzávěrky přihlášek
Konkrétní místo
Blansko, nám. Svobody 2
Přihlásit
Případové studie z praxe - řešení výchovných potíží ve škole
Cena
0.00 Kč
Číslo akce
AK08974
Lektor
Mgr. Lubomír Pelech
Rozsah hodin
8h
Stav akce
Termín začátku akce
Kontakt
Mgr. Barbora Valášková
Garant email
valaskova@vim-jmk.cz
Termín do
Termín od
Doporučeno pro
Místo akce
Kategorie akce
Kategorie akce - parent
Popis vzdělávací akce
Stojíte denně před výchovnými výzvami a hledáte efektivní cesty, jak je zvládat s nadhledem a jistotou? Jak reagovat, když žák opakovaně narušuje výuku? Nejste v tom sami. Výchovné potíže ve škole jsou častou součástí učitelské praxe – a právě proto si zaslouží věcný přístup, sdílení zkušeností a konkrétní nástroje.
Společně se podíváme na konkrétní příklady z praxe, rozebereme jejich příčiny a naučíme se, jak je účinně a srozumitelně řešit. Účastníci se seznámí s metodami analýzy výchovných problémů, možnostmi intervence a důležitostí spolupráce s kolegy i školním poradenským týmem.
Z akce si odnesete praktické nástroje pro každodenní práci – včetně dovedností, jak vést náročné rozhovory s rodiči, pracovat se třídním kolektivem nebo předcházet problémům, než vůbec vzniknou.
Podrobnější informace
Realizováno a financováno z projektu Implementace DZ JMK, reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_018/0009176
Termín
-
Termín uzávěrky přihlášek
Konkrétní místo
Břeclav, Sovadinova 45
Přihlásit
Alternativní směry výuky na základních školách
Cena
1700.00 Kč
Číslo akce
AK08924
Lektor
Mgr. Lubomír Pelech
Rozsah hodin
8h
Stav akce
Termín začátku akce
Kontakt
Irena Hrušáková
Garant email
hrusakova@vim-jmk.cz
Termín do
Termín od
Doporučeno pro
Místo akce
Kategorie akce
Kategorie akce - parent
Popis vzdělávací akce
Mimo klasické školy se vzdělávají žáci v České republice také ve školách alternativních. Je jich celá škála od mateřských škol až včetně škol středních.
Od klasických škol se odlišují především v přístupech učitele k žákům a metodách a formách výuky. Základem vzdělávání je zde práce se žákem jako partnerem, jednotlivcem, což znamená respektování a individuální přístup k potřebám každého žáka. Důležitým aspektem je i výchova morálně volních vlastností jako je zodpovědnost, komunikativnost, snaha a touha poznávat vlastním hledáním a úsilím.
Nejvíce jsou v Česku rozšířené školy Montessori, Daltonské a Waldorsfsé školy, výjimečně Jenský plán, Freintovská škola, Začít spolu, hojně Zdravé školy, Lesní školky. Vyučující, kteří se vracejí po delších zkušenostech ze zahraničí, zakládají i další alternativní školy, jsou to však ojedinělé případy.
Jsou to převážně školy bez učebnic, výkon se nehodnotí známkou.
Podrobnější informace
Cílem seminář je inspirovat učitele, kteří hledají nové směry ve výuce žáků. Mnozí rodiče se dožadují, aby jejich děti byly vzdělávány jinou formou výuky než klasickou. Někteří učitelé z alternativních forem vybírají jen některé metody práce a při vhodné příležitosti je do vyučovacího procesu zařazují.
Termín
-
Termín uzávěrky přihlášek
Konkrétní místo
Blansko, nám. Svobody 2
Přihlásit