Část 1: 								1 hod
– problematické kolektivy – třídy, pedagogické sbory. Jak správně „číst“ atmosféru a zároveň dynamiku třídy – jak akceptovat její jedinečnost. Rizika porovnávání dětí a tříd. Problematičtí jedinci ve třídách – role dětí v kolektivu a co s nimi. Problematická (až neutvořená) dynamika kolektivu s inklinací k sociopatologickým jevům (agrese, kouření, alkohol…).
Část 2: 								 2 hod
– konflikty a jejich řešení, krizové scénáře chování, kázeňské přestupky a jejich kořeny (výchovné vlivy, nereálné výkonové nároky rodičů, iluze o životní náplni, nezájem, problematické hodnocení rodiči…). Cesta k pochopení takového chování, základní chyby v reakcích autority (učitele, ředitele, psychologa, rodiče…). 
Část 3: 								1 hod
– kriteria a fáze krize, cesta k jejich nápravě. „Kontrakt“ o nastavování pravidel, zvýšená reflexe kolektivu i reflexe učitelského sboru. Typické a chronicky se opakující situace. Problematický rodič, možnost navázání komunikace a angažovanosti.
      
  Podrobnější informace
              Zveme Vás na akci pořádanou v rámci projektu iDZ JMK, aktivita PA10-2.4 Podpora zdravého klima třídy, sociálních vztahů, bezpečného prostředí a komunikace s rod.
Účastníci si rozšíří své kompetence v oblasti rozvoje komunikačních dovedností v zátěžových a konfliktních situacích, profesionálního přístupu v komunikaci s dětmi a jejich rodinami, získají dovednosti jak rozpoznat rizikové situace možného konfliktu i nepříjemných komunikačních střetů a jaké volit kroky k předcházení jejich vzniku. 
          Termín od
          Termín do
          Termín uzávěrky přihlášek
              Doporučeno pro
          Gymnázia
          Střední odborné školy
          Vyšší odborné školy
          Konzervatoř
              Cena
          0 Kč
              Rozsah hodin
              5h
          Konkrétní místo
              Brno, Hybešova 15
          Lektor
              PhDr. Jan Svoboda
          Číslo akce
              AK08648
          Kontakt
              Ing. Michal Slezák