To za nás nebylo? Je to kampaň!

To za nás nebylo

 

Filmový trailer na novou nekorektní komedii, která si utahuje z chování puberťáků, získal přes půl milionu zhlédnutí během necelých dvou týdnů. Oblíbili si ho zejména rodiče. Všechno je ale jinak. Nejde o film. Je to kampaň cílící na rodiče, kteří bagatelizují duševní zdraví svých dětí.

 

„Čtvrtou nejčastějších příčinou úmrtí ve věku mezi 15–19 lety je sebevražda,“ říká v novém videu herečka Barbora Seidlová, která společně s hercem Michalem Isteníkem ztvárnila hlavní roli v nové komedii. Video navazuje na filmový trailer, nicméně žádný film do kin nepůjde. Herci pomocí konkrétních mrazivých dat upozorňují na nárůst psychických problémů u mladé generace. I filmové plakáty změnily svou podobu, představují děsivá čísla a vyzývají rodiče, aby se zajímali o duševní zdraví svých dětí.

 

Celá nová kampaň VIM - Vzdělávacího institutu pro Moravu s podporou Jihomoravského kraje - cílí na rodiče mladistvých, kteří třeba i nevědomě bagatelizují duševní zdraví svých dětí. Nové video i plakáty vedou na web tonebylo.cz, kde rodiče najdou informace, jak poznat, že je u dětí něco v nepořádku, jak problémy řešit a na koho se případně obrátit.

 

To za nás nebylo – banner

 

„Často se nám mladí lidé svěřují, že jim rodiče odmítají pomoc nebo jejich obtíže zlehčují. Nebo reagují tak, že jejich trápení třeba i nevědomky prohlubují. Zpočátku malé problémy mohou přerůst v závažná onemocnění. Stejný problém vnímají i odborné organizace,“ vysvětluje motivace projektu Jana Holomčík Leitnerová, radní Jihomoravského kraje pro sociální a rodinnou politiku. Kampaň pracuje s tezí, že duševní zdraví je stejně tak důležité jako to fyzické a volně navazuje na úspěšnou kampaň Těžká hlava mířenou rovněž na mladistvé. „Duševní zdraví žáků považujeme stále za zásadní téma, kterému je důležité se věnovat. Jakmile jsme připravili platformu pro mladistvé, tak jsme věděli, že bude nutné soustředit se i na rodiče. Cíle kampaně jsme samozřejmě diskutovali s psychology a odborníky z oboru,” dodává Karel Jurka, radní Jihomoravského kraje pro školství.

 

Proč se ale kampaň rozhodla tvářit jako filmový trailer na fiktivní komedii z rodinného prostředí? „Bojujeme s tím, že lidé v naší cílové skupině jsou apatičtí vůči jakýmkoliv kampaním nebo apelům, proto jsme se rozhodli získat jejich pozornost jinak. Ukázat situace, které by mohly prezentovat, že děti řeší nějaké trápení, ale rodiče to přehlížejí. Je to zpracováno komediálně, ale legrace to opravdu není,“ uvedl Marek Šoška, manažer VIM pro vnější vztahy. Odkazuje na to, že počet psychických problémů u teenagerů v posledních letech strmě roste.

 

Jestli se zvýší zájem rodičů o zdraví svých dětí ukážou nejbližší měsíce. Každopádně už nyní je jasné, že kampaň rozhodně nezapadla a rozvířila diskusi mezi samotným rodiči na sociálních sítích. Druhá fáze kampaně bude probíhat do polovinu května prostřednictvím reklam na sociálních sítích a reklamních nosičích v ulicích Brna a všech okresních městech.

 

Trailer a odhalující video ke stažení: ZDE 

Další články