Moneyfestuj! Ať studenti rozumí financím

Moneyfestuj_clanky

Jak mluvit s mladými lidmi o penězích, aby je to opravdu zajímalo? Jak je přesvědčit, že mít přehled o svých financích není nuda, ale základní životní dovednost? Právě na tyto otázky jsme hledali odpověď při přípravě nové kampaně Moneyfestuj, která odstartovala na začátku května.

Z dat i přímé zkušenosti víme, že značná část středoškoláků nemá základní znalosti o rozpočtování, spoření nebo půjčkách. Chybí jim povědomí o tom, jak fungují daně, úvěry nebo třeba nájmy. Přitom právě tato témata rozhodují o jejich budoucnosti. Pokud chceme, aby mladí lidé byli samostatní, podnikaví a uměli čelit finančním nástrahám života, musíme jim dát šanci se to naučit.

Kampaň jsme postavili na silné vizuální identitě, odvážné komunikaci a jasné myšlence, že musí být pánem svých peněz. Outdoorové bannery v Brně i okresních městech střídá intenzivní online kampaň, která cílí přímo na mladé. Instagram a TikTok jsou hlavními kanály, kde mluvíme jednoduše, svižně a s humorem. Vytváříme obsah, který baví a zároveň učí.

Moneyfestuj ale není jen marketing. Součástí projektu jsou také bezplatné semináře pro učitele, kde se zaměřujeme na to, jak uchopit finanční gramotnost ve výuce, i když to zatím není zcela běžné. Chceme školám pomoci, aby si na téma troufly. Zkrátka, aby téma nezůstalo jen jako kampaň, ale skutečně rezonovalo ve školách.

Kampaň vznikla s podporou Jihomoravského kraje a Nadace České spořitelny, celkové náklady dosahují jednoho milionu korun. Její součástí jsou i praktické nástroje, které mají mladým i pedagogům pomoci v orientaci ve světě financí. Studenti mohou využít aplikaci Nekrachni, učitelé zase novou platformu Skoala s připravenými výukovými materiály. Moneyfestuj ale není jen jednorázová akce, je to začátek proměny, jak v kraji přistupujeme k finančnímu vzdělávání.

Další články